MobiFlight Community Support

Welcome to the forum for MobiFlight! Feel free to reach out to the community in case you have questions, issues or just want to share great ideas or details about your latest home cockpit project.

You like MobiFlight? Donate via PayPal and support the MobiFlight development. Thanks! 

05/03/2024 - This forum is read-only

The community support for MobiFlight has moved exclusively over to our Discord server. Register for free and enjoy more interactive functions like image and video upload, voice chat. More than 7,000 registered users around the world make it a great experience!

See you on our MobiFlight Community Discord server.

A HUGE Thank You to everyone who participated in the forum, especially obviously to Pizman and Stephan who did an outstanding job over so many years providing an incredible service to the MobiFlight community.

The forum is still providing a lot of good content, hence we keep this information accessible.

icon
Avatar
try2fly6
Posts: 6
Hallo, leider kann ich seit zwei Tagen MobiFlight nicht mehr starten und auch nicht neu installieren.
Bin Telekom Kunde und habe das Norton 360 Antivirus installiert, dieses hat Mobiflight als bösartig erkannt und entfernt.

Gibt es hier eine Lösung?
2016-10-06 19:39
Avatar
McFly
Posts: 318
Supporter
Ja, Norton lässt die Installation nicht zu. Du mußt das Program/Zip Datei aus der Prüfung rausnehmen.
Evtl. die in die Quarantäne verschobene Datei wieder herstellen lassen. Das ganze ist ein Norton "Problem".
2016-10-06 20:09
Avatar
try2fly6
Posts: 6
Hallo Mcfly vielen Dank, sorry für die späte Antwort war ein paar tage unterwegs und komm erst heute dazu zu antworten.
Konnte MobiFlight durch Deinen Hinweis runterladen und neu installieren.

Werde an Norton eine mail mit der File schicken damit Sie diese nicht wieder als Virus entfernen mal schauen ob es klappt
Servus aus München
2016-10-19 17:50
icon