MobiFlight Community Support

Welcome to the forum for MobiFlight! Feel free to reach out to the community in case you have questions, issues or just want to share great ideas or details about your latest home cockpit project.

You like MobiFlight? Donate via PayPal and support the MobiFlight development. Thanks! 

icon
Gemu
Hallo Leute!

Ich habe nun den seit Jahren auf meiner Platte ungenutzt dahindümpelnden FSX mal benutzbar gemacht. Einige Addons installiert, natürlich FSUIPC und mir von PMDG die 737, 777, 747 geholt. Die 737/777 konnte ich problemlos mit einer EventID-Liste, an meine Schalter und Encoder anpassen. Leider finde ich für die 747 keine Events und mit dem SDK bin ich irgendwie überfordert.
Kennt jemand so eine EventID-Auflistung ähnlich der 737/777?

Viele Grüße
Gert
2018-07-28 18:53
StephanHo
From: EDDG, Germany
Supporter
Hi Gert,

wenn du das SDK der PMDG 747 V3 hast, dann sollte es dabei sein. Notfalls schreibst du mich unter stephanho ( a t ) t-online.de an, dann schicke ich dir die Liste zu ;)
Grüße,
Stephan
2018-07-28 20:40
pizman82
Moderator
From: ETSI, Germany
Supporter
Bitte vorher abklären ....

1. Welche PMDG747.
Reden wir von der alten QOTS oder von der neuen v3 die letztes Jahr irgendwann mal raus kam.

2. Falls die aktuelle verwendet wird (Wovon ich ja mal schwer ausgehe) ist das FSUIPC aktuell und beinhaltet schon die "Queen of the Skys II"

3. Falls die Alte verwendet wird.... Da muss ich gestehen weis ich gar nicht ob diese überhaupt per FSUIPC ansteuerbar ist..... Bitte Prüft das im zweifel selbst aber für die Vorgängerin hab ich noch nirgends Offsetlisten gesehen.

Die Output Offsets für die V3 findest du in deinenn /fsx/Modules/FSUIPCDocuments Folder.....Offsetmapping for PMDG 747QOTSII.pdf
Die Inputs finde ich auf Anhieb auch nicht im Web.... aber die stehen ja in der Sdk.h Datei.

Bei der PMDG 737 steht da z.b.
iconCode:
#define THIRD_PARTY_EVENT_ID_MIN        		0x00011000		// equals to 69632
.....
#define	EVT_OH_ELEC_BATTERY_SWITCH				(THIRD_PARTY_EVENT_ID_MIN + 1)	    // 01 - BAT Switch
#define	EVT_OH_ELEC_BATTERY_GUARD				(THIRD_PARTY_EVENT_ID_MIN + 2)          // 02 - BAT Switch Guard 
#define	EVT_OH_ELEC_DC_METER					        (THIRD_PARTY_EVENT_ID_MIN + 3)	    // 03 - DC SOURCE Knob	

Das heist Das Event vom Battery Switch mit dem Zusatz "+1" ist dann 69632+1 = 69633 .

Wenn du also am Ende nirgends eine Input Liste findest musst dir die SDK Datei nehmen und eben die Zahlen addieren ( Chekce ob die bei der 747 den gleichen Wert nehmen!)

Viel Spass !
Good Luck !
2018-07-29 05:12
Gemu
Stephan hat sich extra die Mühe gemacht und mir eine Liste erstellt. Auch an dieser Stelle nochmals herzlichen Dank an Stephan und auch für deine Antwort. Jetzt werde ich gleich mal meine relevanten Schalter und Encoder belegen. :)

Viele Grüße

Gert
2018-07-30 17:54
slammer88
From: LTBJ, Turkey
iconStephanHo:

Hi Gert,

wenn du das SDK der PMDG 747 V3 hast, dann sollte es dabei sein. Notfalls schreibst du mich unter stephanho ( a t ) t-online.de an, dann schicke ich dir die Liste zu ;)

Hab jetzt ein E-mail zu dir geschickt. Es würde sehr gut für mich, falls du diese Liste mir auch schicken kannst.

Danke
2018-08-24 13:29
StephanHo
Supporter
Mail is out

@ pizman:

Stimmt, beide Listen sind für die QOTS II
Grüße,
Stephan
2018-08-24 17:10
Mossman
Can you send me a list of PMDG Queen of the sky event IDS
[Last edited by Mossman, 2019-10-14 04:57]
2019-10-14 04:23
pizman82
Moderator
Supporter
Hi

Stephan pretty sure will do if he already got this list on his computer.

In case we "users" here in forum not see you registred Email Adress you must puplish yours.
I can remove it again if you startup a contact. (Simply reply then and tell me i should delete that postings)

By the way.

In case this topic is pretty old and PMDG maby release a Update since the first days ( new version) the list is "maby" no longer up to date.

If a user here own the PMDG 747 QotS (new version from 2017/2018 ) please send us the sdk.h file ( from the updated live version).
Then we can simply copy-paste the data into excel and recalculate the whole file within some minutes.
I still wondering that there is no rebuild file somewhere in the web for downloading..... Whatever i can´t find it.
Good Luck !
2019-10-14 12:37
StephanHo
Supporter
Hi Mossman,

send me an eMail to stephanho [ a t ] t-online.de and I'll send you the list.
Grüße,
Stephan
2019-10-14 20:52
sonny1970
Can you send me a list of PMDG 747-400 Queen of the sky event IDS
And how can i setup the MCP ALT, HDG and Speed, Thanks for your help !
2019-11-13 03:21
pizman82
Moderator
Supporter
Hi

Basicly THIS is no longer needed......
Mobiflight include a Full List by Presets.
Create a INPUT Config..... Choose as Typ PMDG EventID ..... Choose 747 by checkmark.
Then the Dropdown include all ID´s by there names.

If you realy need the list......

iconStephanHo:

send me an eMail to stephanho [ a t ] t-online.de

Open a contact to Stephan..... Pretty sure he can send it to you.

About usage.....

Every Event is controll the specific function..... The Parameter is simulating a special MOUSE Action to it or SET a Value (for Multiposition switches)
Your requested functions are Encoders.... Those will work mostly with MOUSE Wheel UP/DWN
So choose in Parameter field in Mobiflight simply those Parameters.
Good Luck !
2019-11-13 06:34
sonny1970
Sorry, I think I made a wrong question,
I want to say that I want to use mobiflight and MAX7219 to show the PMDG 747-400 MCP's ALT, HDG and SPEED, not V3
But I did not know that PMDG 747's Offset, I write 65A0 , but it is wrong!
Thanks for your answer!
2019-11-13 08:52
pizman82
Moderator
Supporter
Ahh Ok.

I said in the old 1,5 Year topic in german.....
iconpizman82:

1. Welche PMDG747.
Falls die Alte verwendet wird.... Da muss ich gestehen weis ich gar nicht ob diese überhaupt per FSUIPC ansteuerbar ist..... Bitte Prüft das im zweifel selbst aber für die Vorgängerin hab ich noch nirgends Offsetlisten gesehen.

Means in english ..... If you use the "old" Version and NOT V3 then i never heard about a OffsetList.

In case i not know any cockpitbuilder with OLD 747 i can not tell you if this first PMDG Product still support Outputs.

Pretty sure you can check this..... Go in the Sim folder and in the PMDG Subfolder ..... Like.... D:/FSX/PMDG/B747/ and check if there is a folder called SDK . Then check if there is a file called SDK.h .
If yes there should be a support..... If not i will say that this old PMDG 747 simply not include Outputs for Homecockpits.
Good Luck !
2019-11-13 11:55
sonny1970
Thanks for your reply !
2019-11-14 00:37
icon